Turcia de Sud - Est - Turul Anatoliei | Avion | Cluj Napoca | 8 zile
CIRCUIT TURISTIC cu AVIONUL
Turcia de Sud - Est - Turul Anatoliei
Tars - Adana – Hatay – Gaziantep – Urfa – Mardin - Diyarbakir - Muntele Nemrut
Datele de plecare
18.09
Orasele de plecare:
Cluj Napoca
Durata circuitului:
8 zile
195 €
+ 255 € (bilet de avion, transferuri si transport autocar)
Supliment de single - 95 €
Reducere a 3-a persoana in camera tripla 20 euro.
Reducere copil 6 - 12 ani - 35 €, pentru cazare in camera dubla cu 2 adulti;
Tariful INCLUDE:
bilet de avion Cluj Napoca - Antalya şi retur;
transport cu autocar / minibus clasificat;
7 nopti de cazare la hotel de 4*
7 mic dejun;
7 cine la hotel;
transfer hotel – aeroport.
Însoţitor din partea agenţiei pe traseu.
Tariful NU INCLUDE:
Intrările la obiectivele turistice (inclusiv în excursiile opţionale), serviciile de ghizi locali, taxe de oras* platibile la hotel , alte taxe şi cheltuieli personale.
Excursiile opționale, pentru grup de minim 30 persoane;
Programul Turistic Detaliat
Ziua 1. Cluj-Napoca– Antalya
Intalnire in aeroportul Avram Iancu pentru zborul spre Antalya. Urmează formalitățile vamale, îmbarcarea, apoi zburăm spre Antalya. În aproximativ 2 ore aterizăm în Antalya și ajungem la hotel cu un autocar ultramodern. Cazare şi cină la hotel în zona Antalya.
Ziua 2. Antalya – Castelul Anamur - Adana
Mic dejun. Suntem nerbadatori sa pornim la drum si primul popas va fi în Anamur. La 5 km vest de oraş, pe vârful cel mai sudic al Asiei Mici, dorm liniştite ruinele străvechiului Anemurium (însemnând “ Capul bătut de vânturi”). Întemeiat de către hitiţi prin anul 1200 î.Hr, oraşul a devenit un mare centru comercial şi episcopie bizantină, înflorind până la devastatorul cutremur din 580 d.HR, urmat prea repede de câteva invazii arabe. Ruinele bine conservate ale oraşului, cu toate clădirile civice obişnuite sunt copleşite de cimitir, o întindere vastă de vreo 350 de morminte, unele cu interioarele pictate. De aici, ne îndreptăm spre est şi găsim chiar pe ţărm Castelul Anamur. Prima fortăreaţă a fost construită aici în secolul al III-lea d.HR, dar a avut multe destinaţii, ca adăpost de piraţi în secolul al X-lea, ca proprietate de regi ai Armeniei între secolele al XII-lea şi al XIII-lea. Magnificul castel a fost construit în 1226 de către marele sultan selgiucid Alâeddin Kezkubat I, apoi au fost adăugate moscheea şi două încăperi orientate spre mare. La sfârşitul secolului al XIV-lea a devenit un important punct de sprijin pentru regii cruciaţi Lusignan ai Ciprului, până în 1469. A rămas în folosinţă până la sfârşitul Primului Război Mondial.
Ne continuăm drumul spre Tars, unul dintre cele mai vechi oraşe locuite din lume, fiind locul de naştere al Sf. Pavel şi locul unde l-a întâlnit şi sedus Cleopatra pe Marc Antoniu. Pur şi simplu te înfiori sub greutatea istoriei. Tăind o trecătoare prin munţii de nord către Porţile Ciliciene, inginerii vechiului Tars au creat una dintre cele mai vechi rute montane din toate timpurile, de atunci, comercianţi şi trupe s-au perindat prin trecătoarea îngustă. Au trecut pe aici Xerxes şi Alexandru cel Mare iar trecătoarea temută şi bântuită a fost numită de către cruciaţi “ Porţile lui Iuda”. Pe fondul drumului comercial a crescut şi a înflorit unul dintre cele mai vechi şi puternice oraşe ale lumii antice. Câteva decenii mai târziu, un creator local de corturi, un evreu pe nume Saul, a trăit o revelaţie pe drumul către Damasc şi a devenit Sf Pavel. Fântăna Sf Pavel, cu apa sa vindecătoare, stă se pare pe locul casei sale din vechiul oraş şi a fost denumită aşa de către bizantini sau cruciaţi, interesaţi să aplice nume biblice relicvelor şi locurilor de pelerinaj. Poarta Cleopatrei, cunoscută şi ca Poarta Scorpiei, nu avea, cu siguranţă, nimic de -a face cu regina. Pe de altă parte atât fântâna, cât si poarta sunt romane, în timp ce părţi dintr-un drum roman cu coloane sunt adăpostite de bazar, înconjurat de alei înguste şi case otomane poate puţin diferite de cele de acum 2000 de ani. Spre seară, ajungem la Adana unde ne şi cazăm. Cină la hotel.
Ziua 3. Adana - Hatay
Începem vizita în Adana, al patrulea oraş ca mărime al Turciei după Istanbul, Ankara şi Izmir. Oraşul a devenit bogat prin industria grea, bumbac şi citrice. Vom vizita Moscheea Sabanci Merkz, situată pe malurile râului Seyhan, fiind cea mai mare moschee din Turcia, inspirată după modelul marilor moschei otomane din Istanbul și Edirne, în special după Moscheea Albastră și Moscheea Selimiye. Deschisă în 1999, Moscheea Sabanci este una dintre cele patru moschei cu șase minarete unice în Turcia, a căror înălţime atinge 99 m, iar domul se ridică până la 51 m. Există şi un spaţiu pentru 30.000 de oameni, iar plăcile elaborate de ceramică şi frunza de aur din interior sunt inspirate din interiorul spectaculos al Moscheii Albastre din Istanbul.
Moment de răgaz (timp liber):
Adana este cunoscut şi ca fiind locul de naştere al faimosului kebab picant de Adana. Dacă tot suntem aici... haideţi să gustăm din gustosul preparat local. Gustul picant se domoleşte cel mai bine cu un pahar de ayran rece.
Plecăm la drum către Hatay, locul de unde începe cu adevărat Orientul Mijlociu. Un deget îngust de pământ, îndreptat către pământurile arabe, Hatay, se simte mai mult arab decât turc. Oraşul este împărţit în doua de către Râul Orontes; în stânga sunt bulevardele largi şi art deco-ul coloniei franţuzeşti (1918-1938), iar în dreapta vechiul oraş arab, îngust şi zgomotos. Vizităm Muzeul Hatay care găzduieşte o colecţie de talie mondială, de cca. 50 de mozaicuri romane. Cele mai multe dintre ele îndepartate cu grijă din vilele romane de la Harbiye, datează din sec. II-III d.HR şi par să se dezlipească de pe ziduri. Departamentul de Antichităţi este deseori criticat că nu trimite colecţia fenomenală la Istanbul sau Ankara, unde ar fi mult mai accesibilă. Antakya se luptă din răsputeri să păstreze singura sa atracţie. În timpul conducerii otomane Antiohia a avut şi o comunitate evreiască numeroasă şi a devenit un centru crucial în istorie a creştinismului timpuriu. Aici a trăit Sf. Petru îmtre 47-54 d.Hr, lui alăturându-i-se Sf. Pavel din Tars şi călătorul Barnaba. Ca urmare, Antiohia a devenit centrul puternicului patriarhat în Asia, centru creştin rival Constantinopolului. Mica biserică-peşteră Sen Piyer Kilisesi (Peştera Sf. Petru), situata în partea de nord-est a oraşului, este considerată în general ca fiind prima biserică creştină, de vreme ce “în Antiohia, întâia oară, ucenicii s-au numit creştini”. Faţada a fost construită de către cruciaţi. Seara cină şi cazare în zona Hatay.
Ziua 4. Hatay – Gaziantep – Harran - Urfa
Dupa micul dejun plecam spre Gaziantep, unul dintre cele câteva oraşe din Orientul Mijlociu care pretind a fi cele mai vechi oraşe locuite, din lume. Azi este cunoscut în primul rând pentru savurosul fistic, ca centru de prelucrare a cuprului şi alamei, un oraş industrial înfloritor şi producătorul de paste nr. 1 al Turciei, înconjurat de câmpuri de grâuri aurii. Antep, cum continuă cei mai mulţi să il numeasca, se bucură de onorificul „ Gazi” („Luptător pentru Credinţă”) aşezat în faţa numelui lui de către Ataturk, drept recunoştinţă pentru felul în care locuitorii au rezistat împotriva forţelor franceze şi senegaleze la sfârşitul Primului Război Mondial. Mergem să vizităm Muzeul mozaicurilor Zeugma, considerat cel mai mare muzeu de mozaic din lume, care şi-a deschis porţile în urmă cu 6 ani, pe o suprafaţă de 30 de mii de metri pătrați. Aici sunt expuse comori ca "Ţigăncuşa" şi mozaicuri de calitate excepţională, precum şi capodopere datând din perioada romană. De un mare interes este şi labirintul vechiului oraş, situat în partea nordica a urbei, constând întru-un număr de străzi înguste, cărări şi fundături. Uşi de lemn orientate spre străzi neglijate se dechid către grădini frumoase de curţi interioare, pline de portocali, pruni, rodii şi fântâni susurătoare.
Moment de răgaz (timp liber)::
Gaziantep este recunoscut drept capitala gastronomică a Turciei dar şi patria baclavalelor şi a fisticului! Pentru cei pofticioşi le recomandăm Katmer, o nebunie de caimac, fistic și zahăr într-o foaie de baclava, subțire ca foița de țigară, ce se coace în cuptor, pe vatră. Bineînțeles că Turcia fără cafea, nu e Turcia. Puteți alege între cafeaua turcească clasică sau cafeaua din menengic (boabe de terebint, un fel de fistic sălbatic). Cea mai cunoscută cafenea din acest oraș este cafeneaua Tahmis, ce datează încă din anul 1638.
Cu greu ne pornim la drum şi ne îndreptăm către Harran, cu locuinţele sale ciudate gen stup, construite din noroi. De pe ruinele vechii citadele se văd bucăţi de piatră împrăştiate, care evocă într-un fel zorii istoriei: cioburile care se zdobesc sub picior, ale vaselor sparte folosite cu siguranţă de vreun strămoş uitat de pe pământul lui Ur, o cunoştinţă a lui Avraam, un legionar roman din Galia. Harran are un trecut incredibil de vechi şi ilustru. Aici a fost locul Templului lui Sin, renumit prin lumea antică pentru cititorii în stele şi savanţii săi. In Harran, Împăratul roman Crassus a fost învins de către parţi, stindardele legiunii capturate şi aduse înapoi în triumf la Ctesiphon, spre ruşinea romanilor. Despre Crassus însuşi se spune ca a murit pentru că şi-a turnat aur lichid în gură.
Harran a fost ultima fortăreaţă a sabienilor, a căror tradiţie a fost ucisă în cele din urmă de către sosirea fanaticilor cruciaţi. Cină şi cazare la hotel în Urfa.
Ziua 5. Urfa - Mardin
După micul dejun pornim la drum şi urmăm direcţia N-E, unde la 15 km distanţă,
pe muntele Göbekli Tepe (în română „muntele cu buric“), a fost descoperit un sanctuar amplu, vechi de circa 11.500 ani - cel mai vechi templu din lume descoperit până acum.
Se pare că a fost construit de vânători nomazi, încă înainte ca oamenii din regiune să fi devenit sedentari şi este considerat ca fiind cea mai veche structură religioasă cunoscută, realizată vreodată de om. Lucrările de excavaţie au început în anul 1994 şi continuă şi azi, pe şantier lucrând echipe mixte de arheologi turci și germani. Ne continuăm drumul spre Mardin, „ cel mai arab oraş al Turciei”, aşezat pe un mal înalt deasupra şesurilor mesopotamiene. Panorama de pe citadela oraşului este magică, întinzându-se peste vasta câmpie siriană. Majoritatea monumentelor din Mardin au acelaşi stil şi perioade ca cele de lângă Diyarbakir, dar daca zidurile masive ale lui Dizarbakir au fost deseori cucerite de invadatori, citadela Mardinului a fost susţinută militar şi supusă doar politic, odată ce jafurile au încetat în interiorul ţării şi noii conducători ai pământurilor au absorbit din civilizaţie. Mardin este un muzeu în aer liber. Aici se găsesc adevărate bijuterii ale artei islamice cum ar fi școlile coranice (Medresă) Zinciriyye, Kasımiyye și Sitti Radviyye; moschee, cum ar fi, marea moschee Ulu Cami, cea mai veche din Mardin, devenită emblema orașului. Minaretul datează din 1176. De asemenea, Mardinul are foarte multe biserici și mănăstiri, cum ar fi biserica Kırklar (Patruzeci de martiri) sau faimoasa mănăstire Deyrülzafaran. Seara cazare şi cină la hotel în Mardin.
Ziua 6. Mardin – Diyarkabir – Muntele Nemrut - Adyaman
După micul dejun plecăm spre nord unde la 90 km găsim oraşul Diyarkabir, „ Parisul Estului” aşa cum le place localnicilor să îl numeasca şi tot aceştia susţin ca zidurile sale masive, negre, de bazalt, sunt pe locul doi după Marele Zid Chinezesc, ca lungime, lăţime şi înălţime. Nici una dintre afirmaţii nu trebuie luată în considerare – Diyarkabir pare să aparţină hiperbolei. Însă, nici o călătorie în Turcia nu este completă fără o vizită în acest oraş cu ziduri străvechi, de pe Tigru.
Pregătiţi-vă aparatele foto…. Urmează o călătorie spre Muntele Nemrut. Şoseaua şerpuieşte pe versantul muntelui iar în vârf se află un complex la care vom opri pentru a admira priveliștea și a face fotografii. Complexul a fost construit de către Antiouchus, cu aproximativ 2000 de ani în urmă, fiind considerat un monument dedicat divinității. Dupa ce privim apusul de la înălțime, vom porni spre hotelul nostru din Adyaman.
Ziua 7. Adyaman - Antalya
Dimineaţa devreme ne pornim la drum către Antalya. Seara sosire la hotel în zona Antalya. Cazare şi cină.
Ziua 8. Antalya – Cluj Napoca
Mic dejun. Hoşçakal, görüşürüz...! (La revedere, pe curând...!) Lasăm în urmă frumoasele locuri pe care le-am vizitat si ne indreptam spre aeroportul din Antalya pentru zborul spre casa.
AVANTAJE pentru turist:
CLUB CARD PELLERIN
Știi că te numești Pellerin atunci când toate semnele sunt de partea ta: iți place să călătorești în jurul lumii, să aduni amintiri de neuitat, astepți cu nerăbdare să vizitezi locuri inedite și te hrănești cu aventura specifică fiecărui loc nou pe care îl descoperi. Iar dacă am aflat ca ești un călător veritabil, atunci înseamnă că meriți cu desăvârșire să faci parte din clubul Pellerin, concept creat special pentru tine.
Întotdeauna Pellerin-ul se va întoarce din călătoriile sale mai bogat.
Cum poți deveni membru? Regulamentul și toate detaliile de care ai nevoie sunt disponibile la adresa pellerin.ro.
Pellerin Club Card este un card nominal care se achiziționează contra cost (25 euro) și vine în întâmpinarea ta cu o multitudine de avantaje, încă de la început: reduceri pentru asigurări (medicală / storno sau bagaje), la facilitati acordate pentru circuitele cumparate, dar și beneficii oferite de partenerii noștri, în țară.
Detinatorii de Club Card PELLERIN se bucura unnatoarele avantaJe:
BENEFICll CHRISTIAN TOUR
» REDUCERI asigurare medicala / storno / Bagaje
» Discount de pana la 50% la excursiile optionale in functie de Circuit
» Consilier personal de vacante
» Set cataloage gratuite anual - acestea vor fi disponibile in oricare dintre sediile Christian Tour si ale partenerilor sau la cerere se pot livra prin posta
» 15% Discount la produsele personalizate Christian Tour
BENEFICll PE AUTOCAR
» Gratuit excedent de bagaj
» Free Internet in autocar - pe teritoriu Romaniei si al Bulgariei
» 10% Discount la achizitionarea de produse in Autogara Christian Tour si din autocar, pe traseu
BENEFICll OFERITE DE PARTENERll CHRISTIAN TOUR
» Gloria Jean's Coffee - 10% discount - se ofera doar la bauturile reci si calde marca Gloria Jean's pe baza cardului de fidelitate Christian Tour
» Optinova - 15% discount - se ofera pe baza carduluide fidelitate
» AquaTeam - de la 20% discount - se ofera pe baza carduluide fidelitate
» Optiplaza - 15% discount - se ofera pe baza carduluide fidelitate
» Clinicile Hipocrat 2000 - 15% discount
» Gatuit o zi la salina Hipocrat 2000 - pe baza carduluiChristian Tour
» Donna Medical Center - 10% discount - pe baza carduluiChristian Tour
» Didenta - discount incepand de la 10% pana la 25% infunctie de tratamentuldorit
» City Grill si afiliati - 10% discount (Caru' cu Sere, Hanu' Berarilor Casa Oprea Soare,Hanu' Berarilor Casa Elena Lupescu Trattoria Buongiorno Victoriei,Trattoria Buongiomo Baneasa,Trattoria Buongiorno Gentrul lstoric Trattoria Buongiomo Primaverii,Trattoria Buongiomo & City Cafe Terminal Schengen,Trattoria Buongirno Lido ).exceptie facand produsele din tutun si cele supuse unor alte promotii( meniuri,oferte pe baza de voucher,evenimente cu pret negociat,Revelion,Craciun,etc.)
» World Class - 2 x DayPass la orice sala,exceptie Down Town si Charles de Gaulle
» Sky Parking - 15% discount la parcarea de la Otopeni + Voucher - o spalare masina GRATIS + Gratis transport parcare / aeroport si aeroport / parcare
» Alexandreea Club Fitness&Spa - 30% discount / zila SPA (piscina,sauna,jacuzzi), Fitness, Aerobic, Cycling
» FasTracKids - GRATUIT o lectie de Engleza + 20% discount pentru prima luna de abonament
» English Kids Academy (EKA) - 10% discount la Cursurile Vara/Toamna
» Carturesti - 10% discount la toate produsele ofertate pe online
» Learn With Music - 15% discount la abonamentele lunare / trimestriale prin programele Learn with Music + o Lectie Demonstrativa GRATUIT
» Miko Kids - 15% discount la abonamentele lunare / trimestriale la Miko Kids + o Lectie Demonstrativa GRATUIT + 15% discount la petrecerile pentru copiiin cadrulParty Club Miko Kids
» Plafar - 7% discount in toata reteaua Plafar si pe plafar.net
» Zambarici- 10% pe zambarici.ro
» Debenhams - 15% - discountulse aplica doar la un cos de cumparaturi de minim 300 Lei,la toate articolele din gama moda si casa ce nu sunt incluse in alte promotii.
BENEFICll IN DESTINATll
GRECIA
» Rodos - 10% la excursiile optionale; 10% la restaurante, cafenele si baruri
» LEFKADA - 10% la excursiile optionale; 10% la restaurante, cafenele si baruri
» kos - 10% la excursiile optionale; pana la 20% discount la restaurante, cafenele si baruri - peste 40 de parteneri in insula
» CORFU - 5% la excursiile optionale; pana la 20% discount la cafenele, baruri, restaurant
» PARGA - pana la 20% discount la excursiile optionale (Meteora; Albania; Myths & River); 10% discount la Cafe Bar Bacoli Fresh
» Creta-CHANIA - 10% la excursiile optionale (EXCEPTIE Santorini); 10% la restaurante, cafenele si baruri
» ZAKYNTHOS - 10% la excursiile optionale
»THASSOS - 10% la restaurante, cafenele si baruri; pana la 50% discount la magazine de piele Kelgiorgis Leather Boutique - Kavala Town
BULGARIA
» 7% discount la excursiile optionale oferite de Turoperatorul ORTHANNA
» SUNNY BEACH - 10% discount la restaurante, cafenele si baruri
» VARNA - pana la 20% discount la toate restaurantele, magazinele si distractiile din GRAND MALL VARNA
» NESSEBAR - 10% discount la restaurantul Antiqua Mare
» BURGAS - pana la 25% discount la toate restaurantele, magazinele si distractiile din GALLERIA MALL BURGAS
TURCIA
» ANTALYA - 5% discount la Excursiile Optionale oferite de Memento Turcia
» KUSADASI - 5% discount la Excursiile Optionale
» BODRUM - 5% discount la Excursiile Optionale
» MARMARIS - 5% discount la Excursiile Optionale
EGIPT
» 10% doar la achizitionarea a 3 excursii, pentru achizitionarea unei singure excursii discountul este de 5%
Informatii parte din contract:
Derulare program:
Categoria hotelurilor şi a mijloacelor de transport este cea oficială pentru ţările tranzitate.
Hotelurile folosite in programele de circuite culturale Christian Tour sunt hoteluri standard. In fiecare program sunt nominalizate unitatile de cazare utilizate in sezonul precedent. Lista cu hotelurile confirmate pentru o anumita data de plecare din sezonul curent, va fi nominalizata cu 14 zile inainte de plecare. Orice modificare aparuta ulterior va fi notificata in timp util.
Distribuţia camerelor la hotel se face de către recepţia acestuia; problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolvă de către turist direct la recepţie, asistat de însoţitorul de grup.
Pentru anumite facilităţi din hotel sau din cameră, hotelierul poate solicita taxe suplimentare (minibar / frigider, seif etc.); în momentul sosirii la hotel solicitaţi recepţionerului să vă informeze cu exactitate asupra lor.
Autorităţile locale pot solicita o taxă de genul taxei de staţiune. Aceasta se va achita de către turişti la recepţia hotelurilor.
Preturile afisate in program sunt informative.
Modificari şi anulări:
Preţul este calculat pentru un grup minim de persoane.
Pentru grupurile care depasesc grupul minim de persoane se vor folosi autocare clasificate.
Pentru grupuri mai mici decat grupul minim de persoane se vor folosi minibusuri adapatate ȋn funcţie de numărul final de participanţi.
Pentru neȋntrunirea numărului minim de participanţi, agenţia oferă celor ȋnscrişi, ȋn caz de anulare, variante pentru mutarea pe o altă dată de plecare a aceluiaşi program sau pe un alt program disponibil ȋn portofoliul său, cu o dată de plecare apropiată. Această informare referitoare la ȋntrunirea / neȋntrunirea grupulu, va fi comunică cu cel putin 21 de zile inainte de data călătoriei efective.
Ȋn cazul reprogramării pe un alt program sau altă dată de plecare, agenţia garantează rezervările pe noua variantă pentru un interval de 72 de ore. După acest termen, locurile vor fi eliberate automat de către sistem. Recomandăm confirmarea ȋn scris pentru această modificare, ȋn termenul menţionat.
Ȋn caz de reprogramare, alocarea numerelor de ordine ȋn autovehicul se va face ȋn funcţie de disponibilitatea pe noul program / data de plecare.
Ghizi şi programe optionale:
Programul acţiunii poate fi modificat de către conducătorul de grup, ca ordine de desfăşurare sau se pot înlocui unele obiective sau hoteluri în funcţie de anumite situaţii speciale.
Obiectivele din tururile panoramice cu autocarul se vizitează doar pe exterior.
Agenţia recomandă achitarea excursiilor opţionale din ţară pentru a beneficia de Discount. Ȋn cazul disponibilităţii, unele excursii opţionale se pot achita şi ȋn timpul derulării programului, ghidul fiind obligat să elibereze chitanţa.
Pentru sumele colectate de catre ghid, in numele turistului, pentru achitarea diferitelor biletele de intrare la obiective / bilete de vaporas / feribot, clientul va primi tichetele locale.
Câștigă o vacanță pentru 2 în Grecia
Toate numerele de chitanţă / factură pentru excursiile opţionale vor participa la o tombolă lunară cu premii constând ȋntr-o vacanţă ȋn Grecia pentru 2 persoane.
Regulamentul tombolei este disponibil aici: christiantour.ro/documente-utile
Documente de calatorie:
Autorităţile vamale îşi rezervă dreptul de a refuza intrarea pe teritoriul statului a oricărei persoane care nu prezintă suficientă încredere chiar dacă aceasta a obţinut acordul pentru obţinerea vizei turistice. Agenţia de turism nu poate fi făcută răspunzătoare pentru astfel de situaţii ce nu pot fi depistate anterior plecării. Turistul îşi asumă riscurile de a-i fi refuzată intrarea şi de aceea este obligat să informeze agenţia asupra oricărui incident petrecut vreodată în afara graniţelor României, precum şi asupra oricărei tangenţe pe care o are cu statele în care are loc desfăşurarea programului.
Minorii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii pentru a fi lăsaţi să iasă din ţară: să călătorească cu cel puţin un adult însoţitor; să aibă asupra lor acordul ambilor părinţi (sau al părintelui care nu-i însoţeşte) legalizat la notariat; adultul care-i însoţeşte, în cazul în care acesta nu este unul dintre părinţi, trebuie să aibă cazier judiciar pe care să-l prezinte la frontieră).
Pentru călătorie sunt necesare paşaportul / cartea de identitate valabile 6 luni de la data întoarcerii în ţară.
Sperăm că aţi petrecut o vacanță frumoasă alături de Christian Tour şi vă mulţumim pentru orice impresii şi recomandări comunicate pe următoarele adrese de corespondenţă:
E-mail: relatii.clienti @ christiantour
E-mail: manager.programeculturale @ christiantour
sau pe formularul de feedback disponibil aici:
Site: christiantour.ro/formular_evaluare_circuit
Călătorești și câștigi un voucher in valoare de 1000 €
Toate impresiile şi recomandările transmise de către călătorii Christian Tour de pe programele de circuite, vor participa la o tombolă lunară cu premii constând ȋn 3 vouchere de vacanţă ȋn valoare de 1000 € fiecare!
Regulamentul tombolei este disponibil aici: christiantour.ro/documente-utile
Grup minim 35 persoane
IMPORTANT! de stiut:
Conditiile pentru programele de tip circuit sunt conditii specifice si completeaza sau aduc modificari conditiilor generale din contractul de comercializare a pachetelor turistice.
DATELE PASAGERILOR & DOCUMENTE DE CALATORIE
1. Este obligatoriu ca la inscriere, sa se verifice corectitudinea datelor pasagerilor (numele si data nasterii) din cartea de identitate / pasaport. Agentia care a procesat rezervarea este direct raspunzatoare pentru cazul in care acestea au fost comunicate gresit. Agentia Christian Tour nu este responsabila daca turistii nu pot fi imbracati de catre compania aeriana din cauza unor greseli survenite in completarea numelor pasagerilor, comunicate gresit de catre agentul revanzator.
2. Dupa emiterea biletelor de avion, acestea devin nerambursabile; nu este permisa schimbarea numelor sau modificarea rutei de calatorie de catre pasager.
3. Pentru călătorie sunt necesare cartea de identitate sau paşaportul (in functie de destinatie), valabile 6 luni de la data întoarcerii în ţară. In anumite destinatii, este obligatorie prezentarea pasaportului. Informatii detaliate sunt disponibile pe mae.ro.
4. Pentru programele pe Turcia, Egipt, Maroc, Rusia, Iordania, Israel, turistii trebuie sa detina pasaport valabil minim 6 luni de la data iesirii din tara respectiva.
5. Pentru programele care presupun intrarea in Norvegia turistii trebuie sa prezinte act de identitate emis dupa anul 2009, in care sa fie specificata cetatenia sau pasaport valabil.
CONDITII VAMALE
6. Organizatorul nu raspunde pentru amanarile sau intarzierile de orice fel, determinate de indeplinirea formalitatilor solicitate de reprezentantele tarilor de destinatie sau cele de tranzit; cum ar fi, de exemplu, eliberarea vizelor cu intarziere. Christian Tour nu datoreaza daune pentru eventualele prejudicii produse turistului prin survenirea acestor intarzieri.
7. Autorităţile vamale îşi rezervă dreptul de a refuza intrarea pe teritoriul statului a oricărei persoane ce nu prezintă suficientă încredere, chiar dacă aceasta a obţinut acordul pentru obţinerea vizei turistice. Agenţia de turism nu poate fi făcută răspunzătoare pentru astfel de situaţii ce nu pot fi depistate anterior plecării. Turistul îşi asumă riscul de a-i fi refuzată intrarea pe teritorul statelor de destinatie şi de aceea este obligat să informeze agenţia asupra oricărui incident petrecut vreodată în afara graniţelor României, precum şi asupra oricărei tangenţe pe care o are cu statele în care are loc desfăşurarea programului.
8. Minorii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii pentru a fi lăsaţi să iasă din ţară: să călătorească cu cel puţin un adult însoţitor; să aibă asupra lor acordul ambilor părinţi (sau al părintelui care nu-i însoţeşte) legalizat la notariat; adultul care-i însoţeşte, în cazul în care acesta nu este unul dintre părinţi, trebuie să aibă cazier judiciar pe care să-l prezinte la frontieră).
9. Agentia nu se face raspunzatoare pentru situatiile in care turistii nu se incadreaza in normele legislative pentru trecerea frontierei.
POLITICA TARIFARA, TAXE & SUPLIMENTE
10. Taxele de aeroport si de securitate pot fi modificate de catre companiile aeriene fara instiintare prealabila, agentia Christian Tour urmand a informa turistii despre aceste modificari.
11. In cazuri speciale, agentia poate majora pretul excursiei cu cel mult 8% din valoarea initiala, acesta neconstituind motiv de anulare unilaterala a excursiei. In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu mai mult de 8% indiferent de motivele majorarii, turistul poate rezilia contractul, fara nicio obligatie fata de agentie, aceasta din urma avand obligatia de a rambursa turistului toate sumele aferente calatoriei turistice platite de acesta.
12. In situatia neintrunirii numarului minim de participanti, agentia ofera celor inscrisi, in caz de anulare, variante pentru mutarea pe o alta data de plecare a aceluiasi program sau pe un alt program din portofoliul touroperatorului, cu o data de plecare apropiata. Aceasta informare de anulare / reprogramare va fi comunicata cu cel putin 21 de zile inainte de data plecarii. In cazul reprogramarii pe un alt program sau alta data de plecare, agentia garanteaza rezervarile pe noua varianta pentru un interval de maxim 72 de ore de la comunicarea variantei, dupa acest termen locurile vor fi eliberate automat de catre sistemul de rezervari. Recomandam confirmarea in scris pentru aceasta modificare in termenul mentionat, de 72 ore. In caz de reprogramare alocarea numerelor de ordine in autocar / minibus se va face in functie de disponibilitatea noului program sau a datei de plecare.
ANULARI, MODIFICARI & PENALIZARI
13. In cazul intarzierii / anularii unor curse de catre companiile aeriene, turistul va solicita direct operatorului aerian informatii privind noile coordonate de calatorie precum si beneficiile / compensatiile cuvenite in astfel de situatii.
14. Raspunderea privind pierderea, furtul, deteriorarea bagajelor, a obiectelor personale sau a actelor de calatorie pe durata desfasurarii programului turistice, este exclusiv in sarcina turistului. Pe durata transportului, bagajele turistilor sunt asigurate de catre firma transportatoare. In cazul pierderii bagajelor sau furtului din bagaje pe durata transportului cu avionul, turistul isi va adresa plangerea direct companiei aeriene.
15. In cazuri speciale (defectiuni ale mijlocului de transport, greve, demonstratii, schimbari ale orarului de zbor, intarzieri, sau anulari a curselor aeriene etc.) agentia poate opera modificari in structura si organizarea programului turistic, inainte sau in timpul derularii acestuia, fara a afecta insa calitatea / sau cantitatea serviciilor. De asemenea, in situatii similare, agentia poate inlocui hotelul, restaurantul sau mijlocul de transport initial, asigurand servicii de calitate egala sau superioara. In ambele situatii, nu se considera motiv de anulare a excursiei din partea turistului.
16. Orarul de zbor poate suferi modificari, independente de vointa touroperatorului; ca atare, acesta trebuie reconfirmat atat telefonic, cat si prin e-mail.
17. Conditiile de penalizare in caz de anulare sunt conforme cu cele de la momentul inscrierii, indiferent de motivul anularii. Pentru programele cu avionul penalizarea minima va fi in cuantumul contravalorii biletului de avion emis, indiferent de momentul anularii.
18. Pentru majoritatea circuitelor, copiii vor beneficia de reducere pentru cazare, in cazul in care stau in camera cu 2 adulti (1 copil).
19. Suplimentul de cazare in regim single nu include si suplimentul de cazare pe ferryboat. Cabinele de ferryboat au de regula paturi suprapuse si nu au intotdeauna in dotare grup sanitar propriu, acesta fiind comun pentru mai multe cabine.
20. Pe programele de circuite culturale se accepta partaj, iar in situatia in care partajul nu se va inchide, turistii nu sunt obligati sa achite suplimentul de single. Exceptie fac circuitele exotice si circuitele „Islanda” si „Marea aventura nordica”, unde turistii vor trebui sa achite suplimentul de single. Rezervarile pentru partaj se fac pentru camera single, cu mentiunea de partaj in camera dubla, urmand ca tariful sa fie rectificat, scazandu-se suplimentul de single. In acest caz, voucherele eliberate din sistemul de rezervari automat, nu au inserata mentiunea de partaj si drept urmare nu vor fi valabile.
PROGRAMUL TURISTIC
21. Pe parcursul desfasurarii programelor de tip circuit, sosirea la cazare se face de regula seara, uzual intre 20:00-22:00, putand aparea intarzieri independente de vointa Christian Tour, datorate adeseori conditiilor de trafic, vreme, s.a. Orele de sosire la cazare variaza de la o zi la alta, in functie de programul turistic. Agentia nu se face raspunzatoare pentru nerespectarea sau intarzierea programului turistic din cauza conditiilor de trafic (ambuteiaje, inchiderea anumitor sectoare de drum, etc.), a intarzierii turistilor la punctele stabilite pentru intalnire, a conditiilor atmosferice sau a procedurilor vamale.
22. Agentia nu se poate face raspunzatoare pentru nerespectarea programului turistic din vina turistilor (intarzieri la program, atitudini ofensatoare sau ostile fata de ghid sau fata de conducatorii auto, etc.)
SERVICII DE CAZARE & CONDITII HOTELIERE
23. Mentiunea in textul programului „Cazare la .....” (ex. Cazare la Paris) se refera si la hotelurile amplasate din suburbiile acestor orase. La fel cum, mentiunea „cazare in zona .....”, face referire si la acele unitati hoteliere care se afla la o distanta de
pana la 100 km in jurul destinatiei mentionate.
24. Categoria hotelurilor şi a mijloacelor de transport este cea oficială pentru ţările tranzitate. Hotelurile nominalizate pot fi inlocuite cu alte hoteluri din oferta, cu conditia respectarii categoriei de clasificare.
25. În unele oraşe de pe traseu, autorităţile locale pot solicita o taxă de genul taxei de staţiune. Aceasta se va achita de către turişti la recepţia hotelurilor.
26. Micul dejun difera de la o tara la alta, acesta putand fi de tip bufet, continental, etc. De regula, in Italia si Franta nu se pune accent deosebit pe micul dejun. Cu toate acestea, agentia Christian Tour este preocupata de a contracta acele hoteluri care ofera mic dejun consistent, gen bufet. Aceasta nu este insa o regula. Respectand regulile internationale cu privire la serviciile de alimentatie publica si ospitalitate, este interzis de a scoate mancare sau bautura din restaurante sau de a aduce mancare sau bautura din afara pentru consum. Turistii care incalca aceaste norme sunt pasibili de achitarea unor taxe suplimentare catre restaurant.
27. Pentru cazarile din Franta nu se acorda reducere pentru al 3-lea adult in camera (in Franta, hotelurile din lantul IBIS nu sunt proiectate cu suficiente camere triple).
28. Agentia nu are obligatia alocarii unui anumit tip de camere la hotelurile pentru care s-a facut rezervarea, decat daca acest lucru s-a precizat in contractul turistic. Astfel, camerele se aloca de catre receptia hotelului. Oferta generala a agentiei este bazata de regula pe camere standard, daca nu este altfel precizat, multe hoteluri percepand taxe suplimentare pentru alocarea preferentiala a anumitor tipuri de camere.
29. Camerele cu 3 paturi (triple) pot fi:
a) cu 3 paturi de acelasi tip;
b) cu doua paturi de acelasi tip si unul pliant;
c) cu un pat matrimonial si unul standard sau pliant.
Structura camerelor triple este informata doar la fata locului.
30. Majoritatea hotelurilor din Scandinavia si Anglia, intre care si cele din lantul Travelodge, nu sunt clasificate in sistemul cu stele.
SERVICII DE TRANSPORT
31. Pretul programului turistic este calculat pentru un grup minim 35 de persoane. Pentru grupuri de peste 35 de persoane se vor folosi autocare clasificate. Pentru grupuri mai mici de 35 de persoane se folosesc minibusuri adaptate in functie de
numarul final de participanti.
32. Ocuparea locurilor in autocar / minibus se face in functie de clasa tarifara achizitionata si de data inscrierii. Locurile sunt confirmate de catre agentie la data achitarii avansului. Alocarea locurilor in cazul transportului cu avionul se face doar la birourile de check-in, in aeroport.
33. Pentru majoritatea circuitelor, numerele de ordine la imbarcarea in autocar se vor respecta incepand de la Budapesta / Belgrad (exceptie cele cu destinatie Turcia, Grecia).
34. Turistilor inscrisi pentru clasa tarifara Standard Plus sau Promo li se pot confirma inclusiv locuri pe ultima bancheta, in situatia exceptionala in care au ramas locuri neocupate la clasa Best Deal. In aceasta situatie, la intoarcerea in tara li se va restitui suma de 20 euro/pers. in baza raportului intocmit de ghid dupa incheierea excursiei. Aceeasi compensantie se va oferi si in situatia de overbooking la clasa tarifara „Pellerin Plus”.
35. Pe cele mai multe programe, autocarul va prelua turistii sositi cu avionul, precum si pe cei din / spre orasele prin care se tranziteaza Romania.
36. In anumite perioade, cursele se vor efectua si cu companiile low cost (ex. Blue Air si Wizz Air) sau cu alte companii de linie care pot avea si escala. Preturile sunt valabile pentru un numar limitat de locuri la zbor, dupa epuizarea acestora, turistilor li se va solicita acceptul pentru achitarea diferentei de tarif fata de pretul din ziua achitarii pachetului turistic.
37. In cazul transportului cu autocarul / minibus, se fac opriri regulate la intervale de 2,5 – 3 ore, pentru necesitati, servirea mesei, etc. Toaletele din autocare nu sunt disponibile, iar fumatul in autocar (inclusiv tigari electronice) este complet interzis.
TRANSFERURI
38. Transferurile contra cost sunt garantate pentru minim 4 persoane / cursa (reconfirmarea se efectueaza cu circa 2 - 3 zile înainte de data plecarii). Aceste transferuri sunt limitate în funcţie de capacitatea maximă a mijlocului de transport utilizat (4, 8, 14, 18, 28, 34 sau 49 de locuri).
39. Pentru mai puţin de 4 persoane / sens, turiştii pot accepta suportarea diferenţei de preţ sau restituirea sumelor achitate pentru transferul pe sensul neefectuat. Efectuarea transferului la plecarea în circuit, nu implică şi efectuarea transferului pentru retur, dacă nu se întruneste numărul minim de 4 persoane / sens.
40. Pentru anumite transferuri, pe traseu se pot efectua transbordari (de ex. transferurile din Iasi, Piatra Neamt).
CARDURI & BONUSURI
41. Turistii care solicita un PELLERIN CLUB CARD contra cost (25 euro/pers) il vor primi la plecare (autocar sau avion). Valabilitatea cardului este de 2 ani de la data emiterii, iar taxa de reemitere este de 15 euro.
42. Turistii care solicita un PELLERIN CLUB CARD vor beneficia de numeroase facilitati, detalii se regasesc pe link-ul pellerin.ro.
EXCURSII OPTIONALE & VIZITE LOCALE
43. Excursiile optionale se refera la acele excursii care nu sunt incluse in costul pachetului turistic de baza, acestea putand fi achizitionate sau nu de catre turisti.
44. Intrarile la obiectivele turistice nu sunt incluse in pretul excursiilor. Acest lucru este valabil si pentru excursii optionale. Vizitarea obiectivelor turistice in anumite zile ale programeului, poate suferi modificari, cu asigurarea vizitării tuturor obiectivelor incluse în program. Unele dintre acestea se vor vizita doar pe exterior (ex. obiectivele din tururile panoramice cu autocarul).
45. Vizitarea muzeelor, datorita intereselor si gusturilor diferite ale turistilor, se face individual, cu stabilirea in prealabil de catre ghid a locului si orei de intalnire cu grupul. Anumite obiective turistice incluse in program pot efectua modificari inopinate ale orarului / conditiilor de vizitare, fara instiintare prealabila. In acest caz, agentia nu poate fi facuta raspunzatoare de nerespectarea vizitei in cauza.
46. Pe durata circuitelor, tururile de oras se fac pietonal sau cu mijloace de transport locale, daca in program nu este precizat altfel. Din cauza restrictiilor de circulatie din marile orase, autocarele nu au voie sa intre in incinta sau in apropierea anumitor obiective turistice.
47. Christian Tour foloseste, in circuitele pe care le organizeaza, insotitori de grup romani. Conform legilor internationale, doar ghizii locali au dreptul de a oferi servicii in interiorul oraselor, muzeelor, monumentelor, asezamintelor de cult, etc. Astfel, ghizii romani vor oferi explicatii turistilor doar in afara obiectivelor turistice, de obicei in autocar, iar pentru explicaţii la obiective, grupul va putea apela la serviciile ghizilor locali.
48. Agentia recomanda achitarea excursiilor optionale din tara pentru a beneficia de discounturi consistente. In functie de disponibilitate, unele excursii optionale se pot achita si in timpul derularii programului, ghidul fiind obligat sa elibereze chitanta aferenta acestora. Pentru sumele colectate de catre ghid, in numele turistului, pentru achitarea diferitelor bilete de acces la obiective / bilete de vaporas / ferryboat, clientul va primi tichetele locale eliberate de catre furnizorul serviciului.
GENERALE
49. Agentia Christian Tour va recomanda incheierea asigurarii storno pentru pachetul achizitionat. Organizatorul Christian Tour nu va accepta nicio derogare de la conditiile de penalizare stipulate in contract si / sau programul turistic.
50. Programele de tip circuit pot fi revandute de catre toti partenerii Christian Tour care au incheiat un contract de colaborare in vigoare.
51. Turistul va fi informat de catre agentia / sediul care i-a efectuat rezervarea, in legatura cu conditiile programului, serviciile incluse si desfasurarea traseului.
52. Informarile de plecare se vor afisa pe platforma: info.christiantour.ro cu cel tarziu 3 zile inainte de plecare si fiecare agent care a efectuat rezervarea circuitului are obligatia de a transmite turistilor aceste detalii. Telefoanele de contact ale ghizilor
se vor afisa cu o zi inainte de plecare sau in cazul circuitelor cu plecare in weekend, cel tarziu vineri dupa - amiaza.
53. Tarifele, datele de plecare precum si durata circuitelor prezentate in catalog sunt valabile la data redactarii catalogului, acestea putand suferi mici modificari.
54. Imaginile prezentate in catalog au caracter informativ si nu au valoare contractuala.
55. Agentia nu este raspunzatoare pentru eventualele neconcordante care pot aparea intre informatiile din catalog si informatiile primite in agentie. Intotdeauna vor avea prioritate informatiile primite in agentie. In urma rezervarii si contractarii
serviciilor turistice, aparitia unei oferte speciale nu poate influenta tariful deja stabilit. Rezervarile facute in perioada de early booking nu permit modificari sau anulari. Orice modificare adusa rezervarii initiale, duce la recalcularea pretului si implicit la pierderea acestei facilitati.
56. Orice solicitare de restituire, inclusiv pentru excursiile optionale neefectuate, se face conform contractului in termen de 5 zile de la data intoarcerii din circuit.
57. Comunicarea impresiilor si recomandarilor turistilor referitoare la programele de circuit la care au participat, se poate face catre urmatoarele adrese de corespondenta:
- relatii.clienti @ christiantour
- manager.programeculturale @ christiantour
Pentru a va bucura de o excursie linistita, lipsita de griji si de emotii medicale, va recomandam incheierea politelor medicale de calatorie, pentru fiecare membru al grupului de turisti participanti la circuitul turistic. Nu neglijati / evitati incheierea unor astfel de polite de asigurare, care in schimbul platii unei prime de asigurare de sub 30-40 ron va pot asigura confortul pentru ricuri medicale cu care v-ati putea confrunta si pe care nu vi le doriti mai ales intr-un periplu de asemenea anvergura. Ganditi-va la faptul ca v-ati putea intuneca o vacanta pentru care ati platit cateva sute sau mii de euro renuntand la un colac de salvare care v-ar costa cateva zeci de lei.
Asigurarea medicala de calatorie in strainatate va acopera tot ce inseamna cheltuieli medicale pe care ar trebui sa le suportati, din momentul parasirii teritoriului Romaniei si pana la reintoarcerea in tara, pentru tot felul de situatii cum ar fi accidente de circulatie si accidente de orice fel, imbolnaviri (fara agravari ale unor boli preexistente in ultimele 12 luni), urgente medicale, interventii chirurgicale, cheltuieli de cautare si salvare, etc., inclusiv repatrierea pentru cauza medicala sau de deces.
Pe clientii nostri care achizitioneaza, din timp, pachete de servicii turistice in perioada de early booking si nu numai, ii sfatuim sa-si securizeze investitia prin incheierea unei polite de asigurare storno, care acopera intreaga valoare a contractului de servicii turistice si care le permite recuperarea integrala a sumei platite in anumite cazuri expres precizate in polita, si anume:
Imbolnavirea grava brusca, neasteptata, reactii adverse la vaccinuri (numai in cazul injectiilor prescrise), vatamarea cauzata de un accident sau decesul persoanei asigurate.
Imbolnavirea grava brusca, neasteptata, vatamarea grava brusca sau decesul uneia dintre aceste persoane: partenerul de casatorie sau partenerul de viata (buletin de inscriere in evidenta populatiei de 3 luni); parintii (parinti vitregi, socri, bunici); copiii (copii vitregi, gineri, nepoti); fratii si surorile, cumnatii sau cumnatele; alta persoana specificata nominal in polita (ex. bona).
Inrautatirea grava brusca a unei suferinte (boli cronice) a persoanei asigurate, conform conditiilor generale de asigurare.
Sarcina este un eveniment asigurat daca este constatata si confirmata medical dupa incheierea asigurarii.
Concedierea neasteptata de catre angajator.
Inaintarea actiunii de divort de catre partenerul de casatorie al persoanei asigurate.
Nepromovarea unei clase terminale sau a bacalaureatului.
In cazul a pana la 7 persoane specificate intr-o polita, care au rezervat impreuna calatoria (indiferent de gradul de rudenie), este vorba despre un caz asigurat chiar si in situatia in care un anumit motiv, dintre cele mentionate in conditiile generale de asigurare, intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane.
In cazul in care daunele elementare sau furturile prin spargere influenteaza grav proprietatea persoanei asigurate, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
Concentrarea pentru serviciul militar de baza sau pentru serviciul civil in locul serviciului militar.
Avantajele rezervarilor facute prin intermediul www.vacanterezervari.ro
► Inscrieri cu un avans de doar 30% din valoarea rezervarii, platibil la incheierea contractului (cu unele exceptii in perioada de Early Booking);
► Sistem flexibil pentru plata contractului de servicii turistice, in rate;
► Platile se efectueaza numai prin virament bancar in contul agentiei sau numerar la sediul agentiei, exclusiv pe baza de factura si contract de servicii turistice;
Agentie de incredere
Urmarim satisfactia clientilor respectand legislatia nationala si pe partenerii nostri. Astazi comanzi si tot astazi primesti oferta, iar daca o accepti, tot astazi primesti documentele rezervarii.
Oferte variate
Cautam, pentru toate preferintele, cele mai variate destinatii si conditii de vacanta, din o multitudine de tari ale lumii, care sa se incadreze in orice buget previzionat.
Flexibilitate contractuala
Clientii nostri beneficiaza de un sistem de plati securizat si de un sistem flexibil de plata a vacantelor in rate, numerar sau virament bancar, cu vouchere sau carduri de vacanta.
Mereu deschisi
Orice neclaritate ati avea si orice problema ati intampina, nu uitati ca noi suntem consilierul dvs. in turism, si vom incerca sa lamurim totul in cel mai scurt si corect mod cu putinta.
